11-مزیت-پیاده-روی

11 مزیت پیاده روی

تگ: ,

1. دویدن شما را متناسب می کند

خوب ، بدیهی است دویدن در درجه اول یک روش فوق العاده برای بهبود تناسب اندام قلبی و عروقی شما است که خطر ابتلا به همه نوع شرایط از جمله بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 ، فشار خون بالا و سکته های مغزی را کاهش می دهد. همچنین این یک راه عالی برای کاهش وزن است ، بیشتر از همین حالا ... اکنون.

2. دویدن  به شما در کاهش وزن کمک می کند

اگر می خواهید سالم باشید ، پس از حفظ وزن سالم باید در صدر لیست کارهای خود قرار داشته باشید و دویدن به شما کمک می کند تا این کار را در زمان سریع انجام دهید. شما هنگام دویدن کالری کاملاً کالری می سوزانید ، به خصوص اگر در طول اجرای برنامه یا قدرت خود در پارکینگ محلی خود در بخش های مختلفی از حداکثر سرعت دویدن را گیر کنید. و حتی اگر شما به مدت 45 دقیقه سرعت ثابت داشته باشید ، می خواهید کالری بیشتری بسوزانید تا زمانی که در یک جلسه 20 دقیقه ای HIIT خود را به حد مجاز برسانید .

3. دویدن روح را آرام می کند

سلامت روان شما می تواند به اندازه آمادگی جسمانی شما از دویدن سود ببرد. دویدن وقت خودتان است ، به دور از فشارهای زندگی روزمره ، و عجله اندورفین که از فعالیت به دست می آورید ، یک انتخاب عالی است.

4- دویدن یک راه عالی برای دیدار با دوستان قدیمی و افراد جدید است

اگر برنامه شلوغ شما ملاقات با افراد و پایبندی به برنامه تمرین شما را دشوار می کند ، پس از آنکه دوستان خود را ترغیب کنید که به طور پیوسته به شما بپیوندند ، قانع شوید. یا اگر از اجرای دوستان خود کوتاهی می کنید ، به یک باشگاه در حال اجرا بپیوندید و در زمان ضبط کاملی از دوستان جدید خود را تهیه خواهید کرد.

5- تعیین هدف 

در اکثر اوقات مردم هنگام شروع ورزش ، مانند از دست دادن وزن یا گرفتن تناسب اندام ، اهداف تحسین برانگیز اما مبهم را در ذهن دارند ، که اگر نتایج سریع نمی بینید ، انگیزه های خوبی محسوب می شوند. با دویدن ، می توانید این موارد را فراموش کرده و در عوض اهداف مشخصی مانند 5K را بدون توقف ، یا ثبت نام و آماده شدن برای یک ماراتن نیمه یا کامل تنظیم کنید . یا اگر یک دونده باتجربه هستید ، می توانید در بهبود بهترین زمان خود کار کنید. در حین هدف قرار دادن آن اهداف دقیق ، خواهید فهمید که مواردی مانند کاهش وزن به طور طبیعی ظاهر می شوند.

6.  به شما در کشف مکانهای جدید کمک می کند

این که آیا یک تعطیلات آخر هفته در یک شهر استراحت کوتاه است ، یا پیاده روی طولانی در پارک ملی ، دویدن یک راه عالی برای دیدن بیشتر جهان است.

7. دویدن ارزان است

در صورت تمایل می توانید مبلغ هنگفتی را برای دویدن خرج کنید ، بهترین تکنولوژی برای پوشاک و فن آوری پوشیدنی را بکشید ، اما کاملاً لازم نیست. هنگامی که یک جفت کفش در حال اجرا و یک لباس برای پوشیدن دارید ، می توانید کیف پول خود را کنار بگذارید.

8. دویدن می تواند شما را فوراً شادتر کند

براساس مطالعه‌ای که توسط دانشگاه گلاسکو کالدونیایی بیش از 8000 پیوند سنگفرش انجام شده است ، دوندگان شادتر ، مثبت تر و دارای عزت نفس بالاتری هستند که 4.4 در مقیاس خوشبختی آکسفورد به ثمر رساندند. میانگین نمره 4 است. یک مطالعه دیگر نشان داد که مزایای سلامت روان دویدن تقریباً سریع بود.

9. حافظه شما را بهبود می بخشد

همیشه فراموش می کنید که کلیدهای ماشین خود را کجا گذاشته اید؟ به جای آن شروع به دویدن کنید ، براساس یک مطالعه از دانشگاه بریتیش کلمبیا ، زیرا ورزش هوازی منظم باعث افزایش اندازه هیپوکامپ شما ، ناحیه ای از مغز مسئول حافظه و یادگیری می شود. این تحقیقات نشان داد که تمرینات وزنه برداری همان اثر مفید مغزی را ندارد.
علاوه بر این ، دویدن تأثیرات منفی استرس مزمن بر هیپوکامپ ، بخشی از مغز شما که یادگیری و حافظه را بر عهده دارد ، کاهش می دهد. مطابق با مجله Neurobiology of Learning and Memory ، دوره های طولانی مدت استرس طولانی سیناپس ها را بین سلولهای عصبی تضعیف می کند و تأثیر منفی بر قدرت پردازش شما می گذارد - اما دویدن باعث می شود این اتصالات شلیک شود . جف ادواردز ، نویسنده مطالعه می گوید: "وضعیت ایده آل برای بهبود یادگیری و حافظه ، تجربه نکردن استرس و ورزش است. اما این توانایی را دارد که بدانیم که می توانیم با بیرون آمدن و دویدن ، با تأثیرات منفی استرس روی مغز خود مقابله کنیم." .

10. دویدن مغز شما را فعال ترمی کند

به گفته دانشگاه آریزونا ، مغزهای دونده مسیرهای عصبی متصل بهتری دارند که برای عملکردهای شناختی سطح بالاتر نسبت به افراد بی تحرک ضروری است. مناطقی که به خصوص خوب کار می کردند عبارتند از: حافظه کار ، وظیفه های چند وظیفه ای ، توجه ، تصمیم گیری و آگاهی مکانی و بصری.

11. برای بهره مند شدن از این کارها نیازی به دویدن ندارید

ممکن است شما به تمام مزایای فوق توجه کرده و فکر کنید "مطمئنا ، اما من چقدر باید اجرا کنم؟" اگر نمی خواهید ، پاسخ خوشحال کننده به هیچ وجه زیاد نیست. تحقیقات منتشر شده در ژورنال پزشکی ورزشی بریتانیا که به نتایج 14 مطالعه قبلی درمورد بیش از 230،000 نفر بررسی شده است ، دریافتند که انجام هر نوع دویدن برای شما مفید است.
در این مطالعه مشخص شد که دوندگان از هر علتی خطر ابتلا به مرگ زودرس را دارند ، 30٪ خطر ابتلا به مرگ زودرس در اثر مشکلات قلبی و عروقی و 23٪ خطر ابتلا به مرگ زودرس در اثر سرطان را کاهش می دهد. همچنین دریافت که این مزایا می تواند از دویدن یک بار در هفته یا به مدت 50 دقیقه در هفته حاصل شود و اگر بیشتر از دویدن استفاده می کنید ، خطر مرگ زودرس کاهش نمی یابد.
منبع:11 مزیت دویدن 
ارسال شده توسط سجاد اسکندریان

مطالب پیشنهادی:

اثرات-و-محاسن-فعالیت-ورزشی-منظم

اثرات و محاسن فعالیت ورزشی منظم

آیا می خواهید احساس بهتری داشته باشید ، انرژی بیشتری داشته باشید و حتی سالها به زندگی خود بیفزایید؟ فقط ورزش کنید.برای حرکت نیاز به جواب قانع کننده تری دارید؟ این هفت روش را بررسی کنید تا دریابید که ورزش می تواند شما را به یک فرد شادتر و سالم تر تبدیل کند.

چرا-ورزش-عاقلانه-است

چرا ورزش عاقلانه است

احتمالاً بارها و بارها شنیده اید که ورزش "برای شما خوب است". اما آیا می دانید که در واقع می تواند به شماکمک کند تا احساس فوق العاده ای داشته باشید؟ انجام مقدار مناسب ورزش می تواند سطح انرژی شما را افزایش داده و حتی به بهبود روحیه شما کمک کند.

0 نظر

برای ثبت نظر ابتدا ثبت نام کنید